måndag 26 november 2007

Recension av "Hur jag blev rik"

Varför gör jag nu en recension av "Hur jag blev rik.se"?

Den största anledningen är att jag följt Jakob ett antal månader och tycker bloggen är intressant. Jakob kombinerar två av mina stora intressen här i livet nämligen entreprenörskap samt ekonomi. När jag började läsa Jakobs blogg så förstod jag att det är många med mig som brinner för det här med privatekonomi och vägen till framgångar. En mycket rolig och intressant kalkylator finns på Jakobs blogg för den som vill vända och vrida på siffrorna för att se hur lång tid det kommer att ta innan man fått ihop sin första miljon.

Hur jag blev rik” innehåller mycket information om företagande och mindre om aktier och börsens dagliga upp och nergång. Många av Jakobs inlägg är kommentarer på artiklar hämtade från diverse media (internet/Tidningar/Tv). Riktigt kul att ta del av en entreprenörs syn på olika artiklar. Denna del gillar jag mest från ”hur jag blev rik”.

En gång i månaden får vi alla ta del av en rapport som Jakob benämner - ”Min ekonomi” . Här redovisas månadens tillgångar och skulder. Intressant att se hur kapitalet förändras från månad till månad. Dock saknar jag mer aktivitet runt just ”min ekonomi”. Skulle vara intressant om Jakob kunde delge några intressanta fondmarknader som han håller ögonen på eller om det viktats om från en fond till en annan osv.

Summeringen blir att Jakob skriver en mycket läsvärd blogg kring allt som rör ekonomi och entreprenörskap. Inga direkta marknadstips men många intressanta vinklingar som ger läsaren möjlighet att fundera. Passa på att svara på de undersökningarna som Jakob lagt ut på sista tiden. Extra kul sen när uppföljningen kommer i bloggen. Alla tänker eller gör inte som man själv och det är tur det!

2 kommentarer:

Mitt ljuva Hem sa...

hej!
du får gärna kika in i min blogg om du vill...
www.ekonomisktsinne.blogspot.com

Rookie sa...

Riktigt trevlig blogg, tog mig tid att läsa det mesta du skrivit och jag lär med största sannolikhet komma tillbaks! Kör hårt och lycka till!