måndag 17 mars 2008

Ratos

Nytt företag som jag verkligen gillar och följer, nämligen Ratos.

Från Ratos hemsida:
"Ratos är ett börsnoterat private equity-bolag. Affärsidén är att skapa högsta möjliga avkastning genom ett professionellt, aktivt och ansvarsfullt utövande av ägarrollen i ett antal utvalda företag. Mervärden skapas i samband med förvärv, utveckling och försäljning av företag."

VD är Arne Karlsson som jag verkligen gillar!

I fjol gjorde Ratos sitt bästa år någonsin. Resultatet före skatt uppgick till 3 462 Mkr. Ratos strävar efter att ge en bra utdelning, som Ni vet gillar jag starka utdelningsaktier.

Ratos har stått emot bra under våren och jag är riktigt köpsugen på nivå under 200 kr. Slutkurs igår 186 kr.

Vid ett mer positivt börsklimat räknar jag med kurs upp mot 250 kr.

Ratos är under bevakning!

Vad tror panelen om Ratos?

Inga kommentarer: