tisdag 1 juli 2008

Nattsvart!

Känner igen mönstret, när man loggar in i depån är det nattsvart (rött)!!

Känns som att det är mycket psykologi över marknaden mer än vanligt. Självklart finns det företag med problem det är jag den första att erkänna men att dra ALLA över en och samma kam känns inte rätt.

Jag vet inte om man vågar ha en positiv syn på andra halvåret av 2008, första halvåret var en katastrof, punkt slut!

Dryga 20% ned på 6 månader, fortsätter detta under 2:a halvaslutar vi på ca 40% nedgång! Usch!

Låt oss hoppas, hoppet är det sista som överger en :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tålamod är grunden i långssiktiga mer "säkra" placeringar! Kolla historiskt, dels på OMX indexena, dels branschindex och enskilda aktieindex. OMX30 låg runt 420 som lägst för 5-6 år sedan. EFTER detta raset under detta halvåret ligger den runt 850! En botten bör komma runt 600 kanske. Jag har börjar köpa in mig i olika stabila och lågt värderade aktier nu, men bara med runt 10% av likviden! Ingen brådska! :)
mvh
tlwc

Rookie sa...

Uppenbarligen finns det en stor fallhöjd. För bolag som jag anser vara stabila (läs Sandvik) har raset varit stort men det kan bli värre, mkt värre. Dock anser jag att investera på dessa nivåer kommer vissa sig som en bra investering inom X antal år. Frågan är bara vilken siffra X är :)