lördag 1 december 2007

Expert analys av Know IT

Det är med lite besvikelse jag läser på placera.nu och deras analys av KnowIT. Av någon anledning gillar jag inte när någon "expert" gör en analys dagar innan jag är på väg att köpa aktien.

Kan bara konstatera att det jag själv funderat på och skrivet om i bloggen bekräftas i Dag Rolanders analys.

Några rader reagerar jag på: "Vi är inte heller odelat positiva till ett högt förvärvstempo även om effekten på vinst per aktie blir positiv"

Med tanke på den stora kassan Know IT haft 2007 tycker jag inte detta har någon negativ inverkan, tvärtom!

P/E 8 på 2008 års prognos! Klockrent köp om Ni frågar mig...

Det är viktigt att var och en gör sin egen analys innan man hoppar in i ett bolag. Läs gärna mina analyser men fundera själv om det är rätt för Er och Er portfölj.

Inga kommentarer: