onsdag 12 december 2007

Snart dags att summera 2007

Börjar bli dags att summera 2007. Tyvärr inget lysande år för min ytterst galna högrisk portfölj! Utvecklingen ser Ni nedan:



Mina AUH har utvecklats väldigt negativt de senaste månaderna. Som mest var portföljen upp med 35% under 2007. (Medveten om att året inte är slut ännu...)

Har inte behövt sova dåligt eftersom den största nedgången varit max 8-10% (men den kan bli värre innan vi stänger 2007).

Klart besviken på utvecklingen i AUH. Jag anser att den är grymt lågt värderad! NE ställer till det men jag tror det blir en rejäl uppvärdering under Q1 2008. Q1 är för övrigt en mycket stark period för AUH med mässor bland annat i Kina! Börsvärde under 50 miljoner för ett bolag som börjar generera vinst! Ökade omsättningen i Kina med mer än 100% i september månad.

Under 2008 kommer jag nog fokusera mer på bolag med hög avkastning, men då måste jag först sälja AUH eller delar av mitt innehav i AUH. Målkurs för försäljning är 0,45-0,50:-

Sandvik kommer jag ta in i min portfölj under januari, det är bestämt! Se tidigare inlägg: här!

Skulle vilja få in minst 5 bolag i min portfölj för att minimerar riskerna.

Fråga till allmänheten:
Hur mycket anser Ni att man bör investera i ett bolag för att det ska kännas aktuellt? 5.000:-? 10.000:-? 20.000:-? 50.000:-? Mer?

Inga kommentarer: