måndag 10 december 2007

Probi m.m.

Någon som följer Probi?

Probi är verksamma inom Bioteknikområdet. Ägs till ca 15% av Skånemejerierna.

Utdrag från hemsidan:
"Probi samarbetar med sina partners för att ta fram nya produkter. Idag har Probi samarbete för produkter inom Functional Food med Danone, ett världsomspännande mejeriföretag och svenska Skånemejerier. Probi levererar bakterier och koncept och kunderna utvecklar, tillverkar och marknadsför konsumentprodukterna."

Jag äger idag inga aktier inom biotekniksektorn. Dock så har jag ägt Probi under ett antal tillfälle och gjort några bra (mkt bra) och några sämre affärer.

Probi börjar visa plus resultat nu efter några år på forskningsstadiet. Jag vill inte påstå att Probi är billig till dagens kurs på 37,40:-. Men det jag absolut vill framföra är att potentialen är enormt stor.

Jag funderar på min satsning på AUH kontra Probi. Kanske skulle satsa på Probi istället? Ett nytt avtal eller ny kund för Probi och jag tror vi ser kurs runt 50:-. Sak samma gäller i och för sig AUH men den känns iskall. Dubai skulle smaka för AUH men jag tror inte det blir några affärer där under första halvåret av 2008. Kina kommer växa men hur snabbt?

Min fråga till Er, vilka prospektaktier har Ni? Vilka har Ni funderat på att det skulle vara kul att ha en chanspost i? Guideline kanske? Labs2? PVE?

Skulle vara kul att veta hur Ni fundera. Skriv gärna en kommentar!

Inga kommentarer: