torsdag 6 december 2007

Skratta eller gråta?

Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta. Ni som följer bloggen har hängt med i mina funderingar kring Know IT. Idag bestämde jag mig för att köpa och det kändes helt rätt trots att man igår kunde läsa att Know IT var en blankningskandidat. Inköpspris blev 58,50:-

PANG! Så började Swedbank ösa ut sina Know IT. Mer än 10 000 st och kursen var ner på 56,50:-.

PANG igen! Plötsligt rusade köparna till, och kursen nådde 60:- vid stängning. Bra omsättning och bra tryck, ser lovande ut detta inför framtiden. Men allvarligt talat var det en omskakande tur. Fortsättning följer...

I övrigt verkar det som att USA håller sig på plus (0,55%). Ser lovande ut inför imorgon. Nu när jag fullbordat mitt köp måste jag sikta in mig på någon ny aktie. Får se vilken det blir. Sandvik, Kungsleden och Midway är aspiranter men det vet Ni.

Andra förslag? Kom igen nu...

Inga kommentarer: