onsdag 27 augusti 2008

Aktier - att köpa eller inte köpa det är frågan?

Att köpa eller inte köpa det är frågan?

Hur ska man resonera i dagens marknadsläge? Lågkonjukturen är här enligt KI (läs artikel)

Börsen har backat med ca 35-40% sedan juli 2007. Många förtag har tappat 50% av sitt värde (läs artikel).

Vågar man köpa aktier nu eller ska man vänta?

För mig råder det köpläge! Handlar man kvalitetsbolag (ex. Sandvik, H&M och Volvo) är jag övertygad om att man kommer bli belönad inom tre år. För många är tre år lång tid men med tanke på inflation, subprime och oljpris så bör man nog ha en längre horisont.

Funderar själv starkt på vilket mitt nästa köp ska bli? Jag är fullt medveten om att börsen kan fortsätta ner men det viktigaste för mig är inte att pricka botten utan att köpa bolag som jag anser vara lågt värderade!

Hur gör Ni andra?

Inga kommentarer: