tisdag 26 augusti 2008

Probi - intressant företag

Jag har skrivit om Probi lite till och från. Jag är tidigare aktieägare men äger i nuläget inga aktier i Probi.

Senast jag skrev i slutet på maj:

Sen måste jag slå ett slag för Probi som jag skrivit om tidigare! Håll ögonen på denna aktie. Har gått mycket starkt senaste veckorna men det finns en grym potential.


Sitter och läser Probis delårsrapport för årets första sex månader och jag blir enormt imponerad!

Probi ökade nettoomsättningen med 77 procent och gör bästa rörelseresultatet hittills under första halvåret

VD-kommentar – Högsta omsättningen för Probi hittills
”Råvaruleveranser till Krafts lansering i USA i kombination med god försäljning av ProViva i Sverige och av
kosttillskott på ett flertal marknader bidrog alla till en mycket hög tillväxt av omsättning och lönsamhet under andra
kvartalet. Vi är mycket nöjda med att Krafts och NextFoods aktiviteter i USA går enligt plan och i ett högt tempo.
Det är också speciellt glädjande att vi under andra halvåret 2008 kommer att bredda försäljningen av kosttillskott till
nio nya marknader i Östeuropa.”, säger Michael Oredsson, vd Probi


Det borde finnas en enorm potential i Probi! Om deras produkter får den genomslagskraft som man kan förvänta sig lär det bli en dubbling av dagens kurs!

För den riskbenägna är det värt att ta in en chanspost anser jag...

Hel rapporten läser Ni här!

Inga kommentarer: